Wat kan je met marketing automation?

Wil je efficiënter werken en je marketing meten en verbeteren? Dan is marketing automation wellicht iets voor jou. Veel bedrijven gebruiken deze vorm van automatisering. De waarde van marketing automation wordt hoog ingeschat. Dat komt vooral door de voordelen die het met zich mee brengt. Er zijn verschillende bedrijven die marketing automation aanbieden, waaronder online marketing bureau Breda. In dit artikel vind je meer informatie over marketing automation en waar je marketing automation voor kan inzetten. 

Wat is marketing automation?

In essentie is marketing automation een manier om door middel van software bepaalde marketingactiviteiten uit handen te nemen. Je kan veel dingen automatiseren, zoals e-mail marketing, sociale media of updates binnen je CRM-cysteem. Marketing automation is een technologie die je helpt om je marketingprocessen en multifunctionele campagnes, over meerdere kanalen, automatisch te beheren. Marketing automation stelt je in staat om inzicht te krijgen in het gedrag van je leads en zo kun je ook betere leads krijgen. Ook kan je door middel van marketing automation je conversieratio omhoog krijgen. 

Wat kan je met marketing automation?

Met marketing automation kun je klanten benaderen door middel van automatisch ingestelde berichten via mail, internet, maar ook sociale media. Berichten worden automatisch verzonden. Veel bedrijven gebruiken marketing automations om online marketingcampagnes en verkoopactiviteiten te automatiseren om de omzet te verhogen. Als je automation goed inzet kan je de verkoopactiviteiten verbeteren. Ook draagt marketing automation bij aan leadgeneratie, nuturing en scoring. Automation software helpt ook met het verbeteren van de samenwerking tussen de marketing- en salesafdeling. De marketingafdeling vindt dat de leads niet goed opgevolgd worden door de salesafdeling. De salesafdeling vindt juist dat er geen geschikte leads worden aangeleverd door de marketingafdeling. Verder kan marketing automation je ook helpen bij het bereiken van de juiste doelgroep. Het is dus een handige tool die je kan inzetten.

Hoe werkt marketing automation?

Nu klinkt marketing automation misschien erg interessant, maar hoe werkt het eigenlijk? Je geeft vorm aan je marketing automation processen door middel van workflows. Flows bestaan uit triggers en tasks. Daarbij moet je het gedrag kunnen tracken. Dat wordt meestal gedaan met tracking-scripts op een website of tracking-pixels die in de e-mails verzonden worden. Veel tools bieden een mogelijkheid dat je een bezoeker op een website kunt koppelen aan een contactpersoon op je e-maillijst. Dan is het enige wat je nog nodig hebt een reactie van de prospect. 

Heb jij al eens eerder gehoord van marketing automation?

 

Share

Recente Blogs

Leuk om te lezen

Zo zorg je voor een onvergetelijke avond met je bedpartner

Terwijl de ene persoon waarde hecht aan een vaste partner en ook alleen daar...

Kerstpakketten voor ieder bedrijf

Voor het personeel is het belangrijk om in de maand december waardering vanuit het...

Wat kan je met marketing automation?

Wil je efficiënter werken en je marketing meten en verbeteren? Dan is marketing automation wellicht iets...

Waarom water drinken zo belangrijk is!

Je lichaam bestaat voor wel meer dan 60 procent uit water. Elke dag voldoende...